۰۹۳۵۸۳۹۹۲۸۳

شعبه مرکزی اصفهان: میدان آزادی، ابتدای خیابان ملاصدرا، فرعی 13، پلاک 52

Top

اکران گروهی کارگاه «آشنایی با نهادهای پولی و مالی»

اکران گروهی کارگاه «آشنایی با نهادهای پولی و مالی»
مدرسه فینتک

معرفی دوره

با بروز تغییرات عمده در جوامع بشری، فناوری‌ها و مدل‌های کسب و کار هر روز شاهد ایجاد نوآوری‌هایی هستیم که زندگی را دچار تغییرات چشمگیری می‌کند. در سالهای اخیر تحول دیجیتال در بانک‌ها آغاز شده و در سطوح مختلف در جریان است و روند جدیدی در دنیا در شرف وقوع است که از آن به عنوان بانکداری باز یاد می‌شود با این دیدگاه شرکای تجاری با طراحی مدل کسب و کار اختصاصی خود به ارائه سرویس‌های سفارشی سازی شده به دسته‌های خاص مشتریان بر روی پلتفرم بانک‌های بزرگ می‌پردازند. این سرویس‌ها با ترکیب سرویس‌های بانکی و سایر سرویس‌ها و خدمات مورد نیاز مشتریان و با استفاده از فناوری‌های نوین نیازمندی‌های مشتریان را برطرف کرده و تجربه جدیدی از دریافت سرویس و خدمات را به آنها ارائه می‌دهند.کسب و کارهایی که به ارائه سرویس‌های اینچنینی می‌پردازند به عنوان فین تک شناخته می‌شوند فین تک‌ها در ابتدا به عنوان رقبای بانک‌ها شناخته می‌شدند اما امروزه همکاری بانک‌ها و فین تک‌ها اجتناب ناپذیر است.

چگونگی برگزاری رویداد در پویتک

با هدف برقراری عدالت آموزشی و توانمندسازی زیست‌بوم کارآفرینی شهر اصفهان، با کمک و پیگیری پویتک، امکان استفاده رایگان ساکنان شهر اصفهان از مجموعه وبینارهای هفته فناوری مالی فراهم گردید. در این روش، وبینار در پویتک اکران خواهد شد، و امکان پرسش و پاسخ با مدرس وجود خواهد داشت. همچنین این رویداد فرصت خوبی است تا به صرف یک نوشیدنی گرم، شبکه‌سازی کنیم و گپ و گفت کوتاهی داشته باشیم.

این کارگاه، به صورت مستقیم در پویتک «اکران» خواهد شد و امکان پرسش و پاسخ با مدرس دوره بصورت آنلاین وجود دارد.

آشنایی با بانک ها و کسب و کار آنها

نهادهای مالی، بنگاه‌هایی هستند که خدمات مربوط به دارایی‌های مالی را ارایه می‌دهند. جریان وجوه از پس‌اندازکنندگان به سرمایه‌گذاران در بازارهای واقعی به طور مستقیم و در بازارهای مالی به شکل غیرمستقیم است.
 آیا می دانستید تعداد تراکنش مالی روزانه ی تنها یکی از بانک های ایران بیش از یک و نیم میلیون است؟ آیا می دانید حجم گردش مالی روزانه در بازار سرمایه ایران چقدر است؟ آیا میدانید گردش مالی صنعت بیمه ایران در سال ۹۶ بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است؟ نگاهی به درصد جمعیت شاغل در صنعت مالی نسبت به دیگر صنایع در کشورهای توسعه یافته و همچنین چشم انداز رشد اشتغال این صنایع در افق ده ساله، حاکی از اهمیت انکارناپذیر صنعت مالی در جهان و زندگی بشر دارد. بسیاری بر این باورند که دانش مالی بدان معناست که چگونه پول دربیاوریم، در حالیکه دانشمندانی چون شیلر معتقدند که علم مالی به معنای اینست که دنیای ما چگونه کار می کند.

این دوره مقدمه ایست بر معرفی بازارهای مالی و سازوکارهای آن، بیان ضرورت و اهمیت وجود صنعت خدمات مالی و تاثیری که مستقیم و غیرمستقیم بر زندگی همه، از کوچک و بزرگ دارد. در این دوره به عنوان مقدمه به نقش نهادهای مالی و ابزارهای آن ها در بروز و حل بحران مالی ۲۰۰۸ پرداخته می شود و در ادامه انواع خدمات مالی از بورس و بیمه تا خدمات سرمایه گذاری و رمزارزها و … و سازوکارهای کلی آن ها معرفی می شود. در هر مورد نگاهی به چالش های آن حوزه در دنیای امروز و نقش فناوری های نوین مالی (فینتک) در حل آنها داریم. در انتها انتظار می رود شرکت کنندگان دید خوبی نسبت به کل اکوسیستم مالی پیدا کرده و ایده های متنوع تر و غنی تری در حوزه فینتک ارائه کنند.

سرفصل های اصلی دوره

چه موضوعاتی در این دوره طرح خواهد شد :

 

  • معرفی سیستم مالی و بازارهای مالی
  • ساختار بازار های مالی
  • ابزارهای مالی بازارها
  • عملگرهای (توابع) بازارهای مالی
  • نهادهای مالی : انواع، ساختار و توابع مورد استفاده
  • رویه ها و مقررات مالی
Date