۰۹۳۵۸۳۹۹۲۸۳

شعبه مرکزی اصفهان: میدان آزادی، ابتدای خیابان ملاصدرا، فرعی 13، پلاک 52

Top

اکران گروهی کارگاه «قوانین و مقررات حوزه فینتک»

اکران گروهی کارگاه «قوانین و مقررات حوزه فینتک»
مدرسه فینتک

چگونگی برگزاری رویداد در پویتک

با هدف برقراری عدالت آموزشی و توانمندسازی زیست‌بوم کارآفرینی شهر اصفهان، با کمک و پیگیری پویتک، امکان استفاده رایگان ساکنان شهر اصفهان از مجموعه وبینارهای هفته فناوری مالی فراهم گردید. در این روش، وبینار در پویتک اکران خواهد شد، و امکان پرسش و پاسخ با مدرس وجود خواهد داشت. همچنین این رویداد فرصت خوبی است تا به صرف یک نوشیدنی گرم، شبکه‌سازی کنیم و گپ و گفت کوتاهی داشته باشیم.

این کارگاه، به صورت مستقیم در پویتک «اکران» خواهد شد و امکان پرسش و پاسخ با مدرس دوره بصورت آنلاین وجود دارد.

قوانین و مقررات حوزه فینتک

 

فین‌تک یا فناوری مالی  کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه  خدمات مالی است  و یکی از عرصه های نوین فناوری اطلاعات دراقتصاد کشورهاست که در دهه های اخیر با استقبال زیادی مواجه شده است. فینتک در حال رشد و توسعه است پس نمیتوان چندان چشم انتظار دستگاه های اجرایی و قانونگذار ماند ! از همین رو میبایست از فرصت ها و امکانات موجود برای رشد و توسعه  این حوزه بهره برد.

آگاهی به قوانین نظام پولی و مالی کشور و همچنین سیاست های نظام مالی ایران نسبت به فینتک برای ورود به این حوزه امری ضروری و حیاتی است. بنابراین آشنایی با ساختار پولی و مالی کشور ، ریسک های قانونی و اجرایی،  خلاها و مجوزهای قانونی مورد نیاز همه فعالین کسب و کار های حوزه فینتک می باشد تا ازین طریق بتوانند نظام کسب و کار خود را از گزند تهدید های قانونی برهانند.  در این دوره سعی خواهیم کرد به مباحث حقوقی مرتبط با فین تک ها بپردازیم تا پیش از ورود به این حوزه آشنایی کلی با قوانین و مقررات مرتبط با آن داشته باشیم.

سرفصل های اصلی دوره

چه موضوعاتی در این دوره طرح خواهد شد :

 

  • آشنایی با  نظام پولی و بانکی ایران
  • الزامات قانونی مبارزه با پولشویی در فینتک
  • محدودیت های قانونی بازارغیر متشکل پولی
  • موانع قانونی فینتک در نظام بانکداری ، ارزی ، سرمایه و بیمه
  • راهکار های قانون مندسازی کسب و کار های فینتک در ایران
  • بررسی اسناد و سیاست های ابلاغی بانک مرکزی در خصوص فینتک
Date