۰۹۳۵۸۳۹۹۲۸۳

شعبه مرکزی اصفهان: میدان آزادی، ابتدای خیابان ملاصدرا، فرعی 13، پلاک 52

Top

اکران گروهی کارگاه «تاثیر انقلاب صنعتی چهارم بر اکوسیستم خدمات مالی»

اکران گروهی کارگاه «تاثیر انقلاب صنعتی چهارم بر اکوسیستم خدمات مالی»
مدرسه فینتک

معرفی دوره

با بروز تغییرات عمده در جوامع بشری، فناوری‌ها و مدل‌های کسب و کار هر روز شاهد ایجاد نوآوری‌هایی هستیم که زندگی را دچار تغییرات چشمگیری می‌کند. در سالهای اخیر تحول دیجیتال در بانک‌ها آغاز شده و در سطوح مختلف در جریان است و روند جدیدی در دنیا در شرف وقوع است که از آن به عنوان بانکداری باز یاد می‌شود با این دیدگاه شرکای تجاری با طراحی مدل کسب و کار اختصاصی خود به ارائه سرویس‌های سفارشی سازی شده به دسته‌های خاص مشتریان بر روی پلتفرم بانک‌های بزرگ می‌پردازند. این سرویس‌ها با ترکیب سرویس‌های بانکی و سایر سرویس‌ها و خدمات مورد نیاز مشتریان و با استفاده از فناوری‌های نوین نیازمندی‌های مشتریان را برطرف کرده و تجربه جدیدی از دریافت سرویس و خدمات را به آنها ارائه می‌دهند.کسب و کارهایی که به ارائه سرویس‌های اینچنینی می‌پردازند به عنوان فین تک شناخته می‌شوند فین تک‌ها در ابتدا به عنوان رقبای بانک‌ها شناخته می‌شدند اما امروزه همکاری بانک‌ها و فین تک‌ها اجتناب ناپذیر است.

چگونگی برگزاری رویداد در پویتک

با هدف برقراری عدالت آموزشی و توانمندسازی زیست‌بوم کارآفرینی شهر اصفهان، با کمک و پیگیری پویتک، امکان استفاده رایگان ساکنان شهر اصفهان از مجموعه وبینارهای هفته فناوری مالی فراهم گردید. در این روش، وبینار در پویتک اکران خواهد شد، و امکان پرسش و پاسخ با مدرس وجود خواهد داشت. همچنین این رویداد فرصت خوبی است تا به صرف یک نوشیدنی گرم، شبکه‌سازی کنیم و گپ و گفت کوتاهی داشته باشیم.

این کارگاه، به صورت مستقیم در پویتک «اکران» خواهد شد و امکان پرسش و پاسخ با مدرس دوره بصورت آنلاین وجود دارد.

آشنایی با فناوری های تحول آفرین

انقلاب صنعتی چهارم دورانی است که در حال زیر و رو کردن سبک کار و زندگی بشر است. انقلابی که قلب آن تحول دیجیتالی است. تغییری که ماهیت اجتماعی-فنی دارد. حرکتی که کیفیت زندگی بشر را بهبود خواهد بخشید و مدل‌های اقتصادی نوظهوری را پدید خواهد آورد. ما قصد داریم در این دوره ابتدا به تعریف و تشریح انقلاب صنعتی چهارم بپردازیم و خصیصه های آن را بیان کنیم تا این فرصت طلایی را بهتر بشناسیم. سپس روندهای اصلی موثر بر اقتصاد و کسب و کار را در این دوران توضیح دهیم. بعد از آن به توضیح مفهوم و کاربرد فناوری های راهبردی در انقلاب صنعتی چهارم می پردازیم و فرصت های نوینی که برای استارت آپ ها، ‌بنگاه های اقتصادی، سازمان ها و کارخانه ­ها وجود دارد و به استارت آپ های موفق جهان در این زمینه ها اشاره می کنیم. از اینترنت اشیای صنعتی گرفته تا دوقلوهای دیجیتالی. از پرینت های سه بعدی گرفته تا زنجیره بلوکی. از هوش مصنوعی گرفته تا تحلیل کلان‌­داده ها. از تجربه سه بعدی گرفته تا فناوری‌های همگرا. سپس تاثیر انقلاب صنعتی چهارم بر روی شکل گیری مدل‌های اقتصادی جدید را مورد بررسی قرار می دهیم. مدل‌هایی همچون اقتصاد داده، اقتصاد API ، اقتصاد مشارکتی و سایر انواع مدل‌های نوظهوری که فرصت‌های مالی و غیرمالی بی نظیری را برای نوآوران و کارآفرینان فراهم می کنند.

سرفصل دوره آشنایی با فناوری های تحول آفرین

Introduction to the Fourth Industrial Revolution *

convergence-

cyber-physical system-

new experience environment-

From industry 3.0 to industry 4.0  *

Impacts the 4th  Industrial Revolution on Financial Services  *

From Digitization to Digitalization  *

Digital Transformation and the Fourth Industrial Revolution  *

Disruptive Technologies  *

From i-SMACS To NBICS  *

Automation-

Artificial Intelligence-

Cloud computing-

The Internet of things-

Social Media-

Analytics-

Mobile-

Big Data-

۳D-Printing-

Blockchain-

Other Technologies

Date